Muhabbet Kuşlarının Çiftleşmesi İçin Nasıl Bir Ortam Gereklidir ?

Muhabbet kuşlarının çiftleşmesi için hazırlanacak ortama çok özen gösterilmeli.En ufak şeyden rahatsız olup, yumurtalarını kırabilir, yuvadan atabilir veya yiyebilir.Hatta hiç çiftleşmeyebilir.Bu yüzden dikkat edilecek hususlar ve gerekli malzemeleri sizlere bu konumuzda anlatacağım.

Muhabbet Kuşlarının Çiftleşmesi İçin Nasıl Bir Ortam Gereklidir ?

 

Nasıl Bir Ortam Olmalıdır ?

  • Sürekli rahatsız edilmeyecek, sessiz bir ortam.
  • Uykusunu tam alacağı saat 18.00'den sonra ışık açılmayan bir oda ortamı.
  • 17-20 derece sıcaklığında bir ortam.
  • İnsan boyundan ya da 2 metre yüksek bir yerde.

Bu koşulları sağladığınız da muhabbet kuşlarınız hazırlığa başlayacaktır.Erkek kuş kurlar yapacak, dişi kuş ise onun sabrını ölçmek için ona sürekli vuracak, kovacaktır.Sakın ha ! Kavga ediyorlar diye ayırmaya, değiştirmeye kalkmayın.

Tabii bu kavgalar çok ciddi değilse, ciddi kavgalar var ise muhakkak bir tarafın değişmesi gerek.Umarım buna gerek kalmaz.


Hangi Malzemeler Gerekli ?

  • 1 adet tahta yuvalık.(Yuvalığı sağlamca sabitleyin.Sarsılma, düşme gibi olaylar olmasın.)
  • Yuvanın içine serpilecek ufak ve ince talaş parçaları.
  • Mürekkep balığı yüzgeç kemiği 1 adet.(Bu yumurta kabuğunun sertleşmesi için gereklidir.Ayrıca protein verir.)

Yukarıda vermiş olduğum malzemeleri de alırsanız.Çiftleşmeleri için onlara süre tanımanız yeterli olacaktır.Muhabbet kuşları istemedikleri sürece 1 yıl çiftleşmezler.İsterlerse 1 yıl içerisinde 15-20 kez çiftleşebilirler.

Bu yüzden eğitimde olduğu gibi bu olayda da sabırlı olmalıyız.

53 yorum:

  1. Bende muhabbet kuşu besliyorum , ama gerçekten çok tatlılar :)

    YanıtlaSil
  2. Muhabbet kusunun erkek olanini yavruyken aldim disi olanini sonradan aldim ama sanirim disi olan birkac ay daha büyük erkekten .Disi erkege bazen saldiriyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sen ilk aldıgın zaman çifleşmesini istiosan olamaz ilk aldıgın zaman aynı kafeste sıçmaya yem yemeye alışkın olmazdıgı için saldıra bilir ilk aldıgın zaman başka kafes te 10 güne yan yana kafese koyulması daha iyi olur

      Sil
    2. sen ilk aldıgın zaman çifleşmesini istiosan olamaz ilk aldıgın zaman aynı kafeste sıçmaya yem yemeye alışkın olmazdıgı için saldıra bilir ilk aldıgın zaman başka kafes te 10 güne yan yana kafese koyulması daha iyi olur

      Sil
  3. Arkadaşlar kafesin yukarıda olmasına gerek yok bizimkiler aşağıda çiftleşti 6 tane yavrumuz var ve 3 tanesi 15 günlük diğerleri 13 günlük :) maşallah diyin

    YanıtlaSil
  4. Benim erkek kus kur yapito ama disi kus vuruyo.

    YanıtlaSil
  5. iki kuşum var ikiside olgun erkek dişi ama 1 yıldır yavru yapbadılar yüsek yerde rahat olmalarına ragmen :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu süre 10 yıl bile olabilir. Muhabbet kuşunun dişisi istemez ise erkeğin yapacak bir şeyi yoktur. Sabır.

      Sil
  6. Bende ise tam tersi.disi yanasiyor ama erkek kaçıyor neden acaba?

    YanıtlaSil
  7. Bende ise tam tersi.disi yanasiyor ama erkek kaçıyor neden acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynı şey benim erkek kuşta da var kardeşim. dişi kuş erkeğe yanaşıyor cilve yapıyor ama erkek habire kaçıyor. eğer sen sorunu çözdüysen banada yardımcı olurmusun ?

      Sil
    2. kardeşim aynı şey benim erkek kuş için geçerli. dişi kuş yanaşıyor cilve yapıyor ama erkek kuş hep kaçıyor. sen sorunu çözdüysen banada yardımcı olurmusun

      Sil
  8. benim dişi kuş ciftlesmek istio ama erkek yuz vermio erkek kendini opturmuo dişi surekli yaklasıyo ama yanından da kovuyo surekli

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Erkek kuş yaşça küçük olabilir, kızışmamış olabilir. Bir hastalığı olabilir. En son olarak eşini beğenmemiş olabilir.

      Sil
  9. bende de dişi yanasıyo erkek kacıyo dişi ye kalsa her gelen le ciftlesecek ama erkek yuz vermio dişi opmek istio erkek opturmuo. peki ciftlesmeleri icin neler yapabilirim bilen var mı?

    YanıtlaSil
  10. benim dişi kuş ciftlesmek istio ama erkek yuz vermio erkek kendini opturmuo dişi surekli yaklasıyo ama yanından da kovuyo surekli

    YanıtlaSil
  11. 3 aylık biri dişi biri erkek olmak üzere iki yavrum var. yuvası, talaşı, kafesinin yüksekliği vs. herşey hazır 3 haftadır bir şey olmadı. Ne kadar daha beklemeliyim?

    YanıtlaSil
  12. 3 aylık biri dişi biri erkek olmak üzere iki yavrum var. tahta yuvası, içinde talaşı, yerden yüksekliği filan herşey tamam. 3 haftadır hiç bir şey olmadı. ne kadar beklemeliyim??

    YanıtlaSil
  13. 3 aylık biri dişi biri erkek olmak üzere iki yavrum var. yuvası, talaşı, kafesinin yüksekliği vs. herşey hazır 3 haftadır bir şey olmadı. Ne kadar daha beklemeliyim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Henüz çok ufaklar. Sağlıklı bir çfitleşme için 8. aylarını doldurmaları gerek. Yumurtalıgı falan kaldırın, psikolojik olarak baskı da olmasınlar vakti gelince güzel yavrular almanız dileğiyle..

      Sil
  14. bendede var aylardır bir birlerine kur yapıyolar erkek yaklaşıyo dişi vuruyo kaçıyo veya tam tersi oluyo sürekli bir birleriyle uğraşıyorlar ama daha bi icraatlarını göremedim :D

    YanıtlaSil
  15. Arkdaslar bi yardomci olun 2 kusum var yaklask 2 senedir duruyorlar ama ikiside dişiymis sobradan fark ettim disinin birini erkekle değistim ama disi birazdaha buyuk erkege gore ciflesmelerinde bi saknca varmı

    YanıtlaSil
  16. Arkdaslar bi yardomci olun 2 kusum var yaklask 2 senedir duruyorlar ama ikiside dişiymis sobradan fark ettim disinin birini erkekle değistim ama disi birazdaha buyuk erkege gore ciflesmelerinde bi saknca varmı

    YanıtlaSil
  17. selamın aleyküm ustam bende 1 çift muhabbet kuşum var yaklaşık 1 yaşlarını dolduralı 2 ayı buluyor. bunları ayrı zamanda aldım. iyi anlaşıyorlar öpüşüyorlar dişi kuş o dediğiniz tahtadan yuvaya giriyorlar bunlarda sorun yok ama dişi kuş çiftleşmeye hazır 3 aydan beri her türlü kur yapıyor erkeğe yaklaşıyor ama erkek hep kaçıyor isteksiz görünüyor. kızıştırıcı yemde aldım ama fayda etmedi. altlarını her hafta değiştiriyorum yemlerini eksik etmiyorum sularına bal bile kattım. daha ne yapmam gerek çiftleşmeleri için.

    YanıtlaSil
  18. Slm benim de bi cift kusum var cok iyi anlasiyolar ama disi cok yaklasiyo opusuyorlar erkek bazen kaciyor bazende erkek yaklasiyo disi sabit duruyo sonra erkek kusum resmn tekme atiyo disiye ayağını disinin kanadina vuruyo Ne yapmam gerek yawru almam icin

    YanıtlaSil
  19. Arkadaşlar lütfen yardımm edin biri sölesin.Bir muhabbet kuşumuz var bir tane çiftleşme zamanımı ne gelmiş çiftleşmek zorunlu mu bir tane daha mı alcaz arkadaşlar lütfen söleyin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında zorunluluk yok. Ama sizin vicdanınıza kalmış. Kısacık ömürlerini yalnız geçirmemeleri, bir eş edinmeli yavruları olmalı diye düşünmekteyim. Fakat çift bakmak epey yorucu ve sabır isteyen bir iştir.

      Sil
  20. Selamunaleykûm bendede 1 cift kuş var onlara sallama kümes yaptık baya genis yavruluk ta var dişı içine girip çıkıyo öpüsüyorlar bazen ama erkek hemen kafsını eğiyo dişı onun boynunu öpûyo ve hala icraat yok ne yapmam lazm

    YanıtlaSil
  21. benim erkek kuş çifleşmek istiyo ama dişi kuş istemiyor itiyor kakıyor kızıştırıcı mama aldım yeni işe yarar işalah nolur yardım edin

    YanıtlaSil
  22. benim erkek çifleşmek istiyor ama dişi istemiyor kakıyor itiyor ama ara sıra öpüşüyorlar yardım edin lütven zor durumdayım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ya benım 1 cıft kusum var ama bırbırıyle opusuyorlar ama cıftlesme goremıyorum ırkındanmı kırmızı dııye dusunuyorum lutfen bana yardım edın

      Sil
  23. ya benımkıler opusuyorlar erkek nereye gıderse cıft orda ama daha bır cıftlesme gormedım neden arkadaslar sabredemıyorum yanı anlassalarda cıftlesme yok

    YanıtlaSil
  24. Benim kuşun cinsiyetini nasıl öğrenebilirm ?

    YanıtlaSil
  25. Benim kuşun cinsiyetini nasıl öğrenelim ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burnunun uzerindeki renkten.mav veya lacivertse erkek. Pembe veya kahverengi ise disidir

      Sil
    2. Burnundaku renge bakabilirsin . Mavi,lacivert veya koyu mor ise erkektir. Pembe veya kahverengi ise disidir

      Sil
    3. Burnunun uzerindeki renkten.mav veya lacivertse erkek. Pembe veya kahverengi ise disidir

      Sil
  26. Benim kuşun cinsiyetini nasıl öğrenebilirm ?

    YanıtlaSil
  27. Benim kuslarimdan dişi olan 6 aylik, erkek de 6-7 arazi bisey dişi küçük olmasına rağmen petshoptaki görevli yavrularinin olabileceğini söyledi doğru mu ? Ve yavruluk gibi şeyin içine herhangi bir şey koymak gerekli mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çiftleşebilir fakat genç olduğu için yavru bakımında zorlanabilir. İçine talaş koyabilirsiniz.

      Sil
  28. muhabbet kuşuna bakarak 8 ay üstü yada altı olduğunu nasıl anlayabiliriz (güzel soru uzmanlar cevaplasın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Göz bebeğinin etrafı beyaz ise 8 aydan büyüktür. Beyazlığa göre yaşda belirlenebilir.

      Yaş Ayrımı

      Sil
  29. Bizimkiler uzun suredir bir arada yeni ciftlesmeye basladilar bir aydir filan ama disi hala yumurtlamadi erkek 5 aydir filan bizde disi benle oynamayi cok sevio o yuzden hep saliyorum erkek yeni yeni bana gelmeye basladi kafes biraz kucuk kafeste hic ciftlesmiyolar neden yumurta yok ? Bide salmamalimiyim? Sizce ?

    YanıtlaSil
  30. Bizkiler ciftlesio ama sadece salinca 1 aydir cifrlesiyolar ama yumurta yok disi arada yuvaya girio bide disi 2 yildir filan bizde salinca direk yanimda ben bisiler yerken veririm onda erkek yeni yeni alisti bana kafeste hic ciftlesmiolar sizce salmalimiyim ? Neden yumurta yok ?

    YanıtlaSil
  31. bnimde bi cift kusum var yumurtalari vardi hepsi bos cikti tekrar yumurtlamiyorlr nedendir ki

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dişi kuşumuz dinlenmeye çekmiştir kendisini.

      Sil
  32. Arkadaslar bn muhabbet kusu yakaladim veterinere goturdum sapasaglam dedi ayni gun disi aldim bn bunlarin ciftlesmesini istiyorum bunlari nasil bir ortama nereye katmaliyim ne yapmaliyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. anlaşıyorlarsa kızıştırıcı yem var ondan alırsanız ve rahatsız etmezseniz 1-2 ay içerisinde çiftleşirler.

      Sil
  33. Kusumun ciftlesmesi icin ne yappmaliyim nsil bi ortam nereye katmaliyim

    YanıtlaSil
  34. ARKADAŞLAR BAZILARINIZ NASIL BIR ORTAM GEREKLI DİYE SORMUŞ. YAZIYI OKUYUN CEVABI ALIRSINIZ.

    YanıtlaSil
  35. Bende 4 tane kuş var 1erkek vardı önceden 2 ay önce altı yumurtalı 1 çift daha aldım aldıktan 1hafta sonra yavruluk kac yumurta var acaba diye bir kere baktım dişi o an yumurtaları terk etti 1dişi daha aldım tek erkekle aynı kafese koydum dişi yanaşıyo erkek vuruyo simdi 4 nüde aynı kafese koydum çünki çift olan kuşlar önceden birbirlerni kaşıyolardı şu an erkek dişiyi kaşıyo dişi kaşımıyo dişi erkege vurmaya başladı ama hala öpüşüyolar şimdi 2 erkekte bu disiye yanasıyo dişi 2 sinede vuruyo :-) ( diger disiyede vuruyo tabi ) yavruyla almak istiyorum tık yok böle piskolojik dengesi bozuk kuşlarım var ne yapmalıyım yardım edin lütfen

    YanıtlaSil
  36. !!!!!! Bende bir çift muhabbet var arkadaşlar. Kendi odama koydum. Dişi tam 7 aydır ben bakıyorum. Erkeği hayvancıdan aldım. Iyiler arada bir kavga ediyorlar. Dişi erkege yanaşıyor ama erkek hep kaçıyor. Yuvalıkta taktım. Bana yardım edin nasıl yavru alacagim ben bunlardan. Erkek yuvalıga girip duruyor kumda tepinip çıkıyor. Dişide tuvalıgin etrafını kemiriyor ama içeri girmiyor. Ne yapmaliyım acil yardımm

    YanıtlaSil

Sadece yazı ile ilgili yorumlar atınız.
Soru&Sorunlarınız için yorum kısmını değil İletişim kısmını kullanınız.